Onze diensten

ECU HERPROGRAMMERING

Keer op keer hebben onze programma’s bewezen dat ze betrouwbaar en effectief zijn. Hoewel we verbijsterende toename in kracht en koppeling aanbieden geloven we ook in veilige en verstandige afstemming -daarom blijven onze klanten ons trouw. We bieden een levenslange garantie tegen alle software mankementen, daarnaast worden alle originele programma’s opgeslagen op een toegewijde server die het voertuig in de gelegenheid stelt tot de originele staat terug te keren op elk toekomstig moment.
Voordat we een herprogrammering uitvoeren doen we altijd een volledige gezondheidsdiagnose om ons ervan te verzekeren dat het voertuig in goede staat verkeert en er geen motorische problemen zijn. We zijn ervan overtuigd dat rijeigenschappen en betrouwbaarheid net zo belangrijk zijn als de prestatie. Daaromkun je er zeker van zijn dat je voertuig in goede handen is als je Avon Tuning kiest .

Economische Afstemming
Met de toename in brandstofprijzen is deze optie waarbij we de ECU data opnieuw kunnen kalibreren teneinde de brandstof doeltreffendheid te bevorderen steeds populairder. De toename in koppeling staat minder koppelingen toe en verminderd ook de gaspedaal bewegingen. Dit heeft als resultaat dat de MPG alsmede de besturing verbeterd.

Fase 1 Afstemming
Ontworpen voor een handgeschakeld en originele voertuig die geen hardware verbeteringen heeft gekregen. Een Fase 1 Herprogrammering doet de kracht en koppeling toenemen terwijl het ook brandstof doeltreffendheid bevorderd. Het laat het voertuig soepeler rijden en maakt de rijervaring prettiger zonder dat de betrouwbaarheid beïnvloed wordt.

Fase 2 Afstemming
Grotere toename in kracht en koppeling dan de Fase 1 Herprogrammering. Efficïentie zal nog steeds verbeteren maar niet zo dramatisch als bij een Fase 1 Afstemming. Vaak zijn hardware verbeteringen nodig voordat een Fase 2 Herprogrammering toegepast kan worden. Het laat het voertuig soepeler rijden en maakt de rijervaring prettiger zonder dat de betrouwbaarheid beïnvloed wordt.

Fase 3 en Hoger
Specifieke hardware verbeteringen zijn vereist. De talloze hardware toevoegingen vereisen een op maat gemaakte afstemming die uitgevoerd wordt op onze rollende straat zodat we de parameters op een veilige en betrouwbare wijzen kunnen observeren. Er zijn uitzonderingen hierop, in gevallen waarbij Fase 3 en hogere processen al plaats hebben genomen op uw specifiek voertuig. Neem alstublieft contact met ons op met uw specificatie lijst zodat we een op maat gemaakte prijsopgaaf kunnen opmaken en u ook met adviezen voorzien over de vereiste hardware verbeteringen.”

“In dit gedeelte kunt u technische informatie krijgen over afstemmingen met de achtergrond van de gerelateerde onderdelen en processen die erbij betrokken zijn. Als u dit te saai vindt kunt u naar onze diensten pagina gaan zodat u een kort overzicht kunt krijgen van de diensten en producten die we aanbieden. Voor alle anderen, veel leesplezier….

Voertuig technologie onderging een dramatische verandering vroeg in de jaren 80 met de invoering van computer technologie. ECE’s (electronische controle eenheden) werden in voertuigen geïntroduceerd teneinde de prestatie en efficïentie te verbeteren. In de beginperiode controleerden de ECE’s alleen een paar processen maar met de vooruitgangen in zowel electronische als computer technologie controleren ECE’s tegenwoordig een groot aantal electronische en mechanische processen. Sensoren die op de motor en chasis liggen sturen seinen naar de ECE die belangrijke informatie bevatten zodat er meteen aanpassingen kunnen worden gedaan. Motor snelheid, impulsen, nokkenas tijdmetingen, lambda en pedaal posities zijn alleen maar een paar voorbeelden van de parameters die een ECE meet en kan controleren.
Net zoals je computer thuis software (drivers) heeft dat de computer hardware (CD drive, Luidsprekers, etc.) controleren heeft een ECE een stuk ‘software’ of programma die erin is opgeladen en die de hardware componenten van een motor controleren. Dit programma wordt vaak een map genoemd. Een map file die een korte weergave van een ECE geeft bevat eigenlijk verschillende programma’s b.v. Impuls map, Benzinedruk Map, Injectie Hoeveelheid Map, nokkenas Map enz…
Door de mapgegevens uit de ECE te halen kunnen de individuele mappen aangepast worden en opnieuw op de ECE worden opgeladen. Als deze mappen goed worden gekalibreerd kunnen de prestatie, bestuurbaarheid en efficïentie van een motor verbeterd worden. Dit proces heet Herprogrammering.
In de meeste gevallen is de prestatie van een voertuig met fabrieksinstellingen zo ver verwijderd van de daadwerkelijke prestatie mogelijkheid van de motor dat je bijna kunt zeggen dat ze electronisch ontregeld zijn door de fabrikanten. Klinkt dat gek? Ik weet het maar er zijn diverse belangrijke redenen om een voertuig te ontregelen en het zal duidelijker worden verderop in de tekst.
Wanneer een voertuig voor wereldwijde verkoop wordt gemaakt moeten ze opgewassen zijn met vele verschillende omgevingen. Het voertuig moet opgewassen zijn tegen brandstof van lage kwaliteit die verkocht wordt in minder ontwikkelde landen, presteren bij hoge en lage hoogtes, omgaan met benedenmaatse of geen onderhoudsbeurten en ook presteren bij grote temperatuurverschillen. Sta er even bij stil, een voertuig vervaardigd in Japan moet opgewassen zijn tegen de temperaturen in India maar het moet ook presteren in de koude Russische winters. Daarom moet een fabrikant die een map maakt voor een voertuig die wereldwijd verkocht wordt een compromis bereiken tussen prestatie en de capaciteit van het voertuig om te presteren in een divers aantal omgevingen. Combineer dit met het feit dat er zeer strenge reguleringen van kracht zijn over de uitstoot van nieuwe voertuigen, om maar niet eens te beginnen over de politieke druk om ‘groene’ voertuigen te produceren. Het is niet zo moeilijk om te begrijpen waarom fabrikanten hun voertuigen ontregelen voordat ze de fabriek verlaten.

Gelukkig hebben we in het Verenigd Koninkrijk niet zoveel van de millieu en andere problemen die hierboven beschreven zijn. We hebben brandstof van hele goede kwaliteit en een bovenmaatse onderhoudsregime dus we kunnen voertuigen afstemmen zonder de betrouwbaarheid aan te tasten. Daarnaast kunnen we ook voertuigen zodanig afstemmen dat ze op maximale capaciteit presteren in het Engels millieu.

Hoe kun je zoveel kracht uit sommige voertuigen halen? Sommige voertuigen tonen ongeloofelijke toename in kracht en koppeling na een Afstemming. Vaak zijn het voertuigen die hevig afgestemd zijn vanuit de fabriek. Het is nu normaal dat een fabrikant een motor produceert maar verschillende opties aanbiedt qua kracht. Kijk bijvoorbeeld naar de nieuwe Ford Transit 2.2 TDCI motor, er zijn vier kracht opties voor dit voertuig: 85 PS, 100 PS, 125 PS, en 155 PS. Hoe kan dit mogelijk zijn terwijl alle motoren dezelfde maat zijn en identieke hardware hebben? Wel, het heeft alles te maken met het programma dat vanaf de fabriek in de ECE wordt opgeladen. De 85 PS motor is simpelweg een afgestemde 155 PS motor, de 155 PS model kan naar een 180 BHP worden gestemd wat wil zeggen dat de 85 PS model ook in een 180 BHP kan worden gestemd. Dat is een toename van 95 BHP !
Hoe wordt het programma aangepast? Wel, dit is het punt waar het erg ingewikkeld raakt en er is niet genoeg plek op deze pagina om het hele thema te bespreken maar ik zal proberen de basis uit te leggen.
De verbrandingsmotor werkt door het verbranding van brandstof en lucht. Deze chemische reactie wordt dan kinetische energie. Door het Herprogrammeren van een ECE kunnen we de hoeveelheid lucht en brandstof dat in een motor gaat aanpassen.Bij een turbo gedreven voertuig kunnen we de hoeveelheid lucht vermeerderen door de turbo boost druk toe te nemen en we kunnen ook de hoeveelheid brandstof vermeerderen door de brandstof injectie programma’s aan te passen. Als je de hoeveelheid lucht en brandstof dat in de verbrandingskamer terecht komt aanpast, kun je de kract, koppeling en rendement aanpassen. Helaas is het niet zo gemakkelijk, wanneer je een verbrandingsmotor instelt komen er nog veel andere factoren bij kijken. Je moet ook rekening houden met het punt in het cyclus van de motor waarop je brandstof moet injecteren, hoelang zou de injectieperiode moeten duren en op welk punt steek je het brandstof aan. Herprogrammeren gaat over het precies inregelen en de juiste balans krijgen voor dat specifieke motor ontwerp.

Hier volgen sommige parameters die aangepast worden gedurende het Herprogrammeringsproces.

Injectie Hoeveelheid, Injectie Duur, Injectie Druk, Turbo Boost Druk, Spark Vooruitgang, Pedaal Programmas, Koppeling Beperkingen

Afstemming is leuk en het kan de prestatie en doeltreffendheid op een fantastische manier doen toenemen. Maar als het niet goed is gedaan kan het ook gevaarlijk zijn. Een benzinemotor dat te pover draait kan op een ontploffing uitlopen (brandstof ontvlamt te snel waardoor de piston de verkeerde kant op wordt gedrukt) – dat catastropische motorschade kan veroorzaken. Dieselmotoren kunnen ook beschadigd worden als er teveel brandstof geïnjecteerd wordt, interne ontbrandingstemperaturen kunnen op een dramatische wijze toenemen vanwege de extra energie dat er ontstaat en dat kan piston schade veroorzaken. Daarom is het erg belangrijk om het juiste bedrijf te kiezen wanneer je beslist om je motor opnieuw te Programmeren.

Je hebt nu een beetje meer inzicht gekregen waarom er in bijna alle voertuigen de mogelijkheid bestaat om opnieuw te programmeren. We gaan nu de verschillende herprogrammeringsmethodes bespreken en een beetje OBD geschiedenis.
Alle brandstof auto’s die sinds 1 januari 2001 binnen Europa worden verkocht en alle diesel auto’s die sinds 2003 gefabriceerd zijn moeten een OBD (On-Board Diagnostic) systeem hebben om alle uitlaatgassen te monitoren (alhoewel veel voertuigen OBD systemen geïnstalleerd hebben sinds vroeg in de jaren 90). Deze systemen werden gezamelijk met de Europese Aanduiding 98/69/EC geïntroduceerd om uitlaatgassen van auto’s te monitoren en verminderen. Voertuigen die OBD systemen hebben, zijn ook uitgedost met een OBD poort. Dit poort is een communicatiepoort dat ontworpen is om toe te staan dat de diagnostische uitrusting de ECE’s die het voertuig heeft te ondervragen en zelfs herprogrammeren. De introductie van het OBD poort heeft de manier waarop de afstemmers toegang verkrijgen tot het programma dat opgeslagen is binnen de ECE’s compleet veranderd.

OBD Herprogrammering

Herprogrammering door middel van het OBD poort is de meest doeltreffende en niet-belastende manier van afstemmen. Het staat ons toe om fantastische resultaten te boeken zonder zelfs het motorkap te openen. Door het gebruik van specialistisch herprogrammeringsgereedschappen kan de ECE data vanuit de ECE worden gehaald door middel van het OBD poort. Wanneer de data gemodificeerd is kan het via hetzelfde proces weer op het ECE worden geladen.

Bank Afstemming

Het is niet altijd mogelijk om een voertuig via zijn OBD poort te herprogrammering. Dit heeft te maken met een aantal redenen, het voertuig heeft misschien geen OBD poort, het poort werkt niet goed of het ECE is ‘beschermt tegen afstemming’ (de fabrikant heeft systemen geïnstalleerd dat voorkomt dat ECE data via de OBD poort kan worden aangepast). Bank afstemming is de bijnaam van het proces waarbij het ECE uit een voertuig wordt gehaald waarna er een directe verbinding wordt gemaakt met de interne electronisch netwerk van het ECE op een “werkbank”. Eenmaal het op de bank ligt zijn er verschillende manieren om met het ECE te communiceren, het methode dat gebruikt wordt hangt af van het soort ECE en de interne microprocessor.

BDM of Background Debug Mode is het proces waarbij er direct contact wordt gemaakt met het electronisch netwerk van een ECE met gebruik van een speciaal gemonteerde klem dat het ECE op zijn plek houdt terwijl de data pinnen aan het netwerk zijn verbonden.

Andere methodes zijn: Boot Mode, Pin Out, JTAG..enz..

Chip Afstemming – ‘Chipping’

Eerdere ECE systemen hadden EEPROM’s (Beter bekend als Chips) die programmeringsdata bevatten. Om het geprogrammeerde data op deze chips te kunnen lezen moester afstemmers deze chips vaak van het moederbord verwijderen en in een chiplezer plaatsen. De data werd dan gemodificeerd en weer op de chip geladen. De chips die op sommige van de vroegere ECE’s werden geplaatst waren echter vaak OTP (One Time Programmable) dus je kon ze alleen maar een keer programmeren. Om dit probleem op te lossen programmeerde de afstemmer een nieuwe chip met de aangepaste data en soldeerde de nieuwe chip op de moederbord. Dit process heeft de bijnaam chip change gekregen.
Sinds de invoeren van multi-programmeerbare chips en MCU’s hebben afstemmers snellere, nauwkeurige en minder opmerkbare manieren van herprogrammeren van o.a. OBD en BDM afstemmingen.Het moet wel opgemerkt worden dat er nog steeds veel auto’s zijn die chip afgestemd moeten worden.
Het is ook belangrijk om te herinneren dat hoewel alle drie bovengenoemde processen erg verschillen, ze alleen maar dezelfde manieren zijn om hetzelfde doel te bereiken – Herprogrammeren.
Ik hoop dat je sommige van deze informatie nuttig hebt gevonden en dat je nu beter begrijpt wat herprogrammering inhoudt en hoe electronische afstemming de prestatie en karakteristieken van een voertuig kunnen wijzigen.

EGR OPLOSSING

We hebben een zeer geavanceerde oplossing voor EGR. De kleppen kunnen verstopt raken met koolstofafzettingen waardoor ze falen of vallen, waardoor foutcodes ontstaan ​​en het voertuig niet goed loopt. Onze software oplossing om de EGR klep uit te schakelen is een eenvoudige en effectieve methode om de efficiëntie van uw motor te verbeteren.

Onze EGR gesloten of bankoplossing en herprogrammering van de motorbeheersing ECU resulteert in lagere motortemperaturen, verbeterde gasrespons en economie en kan ook de levensduur van de motor verlengen door de verontreiniging van olie en koolstofafzettingen te verminderen.

ECONOMISCHE VERWIJDERING

Onze ECONOMY REMAPPING werkt door de efficiëntie en kracht van de motor te verbeteren om de motor minder hard te maken, in elke gegeven situatie. Verminderde gasbelasting en het vermogen om vroeger in hogere versnellingen te komen en voor langere resultaten resulteert in gemarkeerde brandstofverbruiksvoordelen.

Klanten zullen brandstofverbeteringen zien van meestal 8-10% op de meeste dieselvoertuigen, vaak meer bij het kiezen van onze Quantum Green-remap. Ook geschikt voor vloten waar de besparingen echt tellen.